Algemene voorwaarden

Toet schoonheidsboetiek

​​

  1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de schoonheidssalon (hierna Toet schoonheidsboetiek) en een cliënt waarop Toet schoonheidsboetiek deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

  1. Inspanningen Toet schoonheidsboetiek

Toet schoonheidsboetiek zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Toet schoonheidsboetiek zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

  1. Afspraken

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak Toet schoonheidsboetiek   melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Toet schoonheidsboetiek 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag Toet schoonheidsboetiek, indien noodzakelijk i.v.m. volgende afspraken, de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd aan komen kan Toet schoonheidsboetiek indien noodzakelijk i.v.m. volgende afspraken, de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.

  1. Betaling

Toet schoonheidsboetiek vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant/pin te voldoen tenzij hier andere afspraken over zijn gemaakt.

  1. Persoonsgegevens & privacy

Zie Privacyverklaring

  1. Geheimhouding

Toet schoonheidsboetiek is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Toet schoonheidsboetiek verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

  1. Aansprakelijkheid

Toet schoonheidsboetiek is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt onjuist verstrekte en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding heeft gedaan. Toet schoonheidsboetiek is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.

  1. Garantie

Toet schoonheidsboetiek geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:

– De cliënt andere producten dan de door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt

– De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.

– De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.

– De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

  1. Beschadiging & diefstal

Toet schoonheidsboetiek heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Toet schoonheidsboetiek meldt diefstal altijd bij de politie.

  1. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Toet schoonheidsboetiek te weten:

Sabrina Moolhuijzen

Hoge bongerd 2

6663 AH LENT

+31 61 82 02 997

Toet schoonheidsboetiek moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Toet schoonheidsboetiek de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Toet schoonheidsboetiek en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

  1. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Toet schoonheidsboetiek het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.

  1. Recht

Op elke overeenkomst tussen Toet schoonheidsboetiek en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.